Pages

Tuesday 25 February 2014

Bento No.7


Hi you alls...ok kali ni aku berexperiment (ntah betul ke tak ejaan aku tu) buat watak Angry Bird... Tapi x seberapa angry la... kene berusaha lagi aku ni...

Bahan - Bahan :

Angry Bird
Nasi putih
Nasi putih + sos tomato
Keju
Seaweed
Carrot

Ayam Goreng Ala Teriyaki
Dada ayam
Serbuk Pasti Sedap
Kicap
Sos Tiram
Lada hitam - optional

Cara- Caranya :
Angry Bird - Kepalkan nasi putih dan nasi tomato bersama dan bentukkan menjadi bulat / bujur. Hiaskan mata , kening dan paruh.

Ayam goreng - Gaulkan ayam dengan semua bahan dan goreng dengan butter atau majerin. Baunya akan makin sedap.

Keh keh percubaan pertama..

Inilah Angry Bird yang tak boleh nak Angry...

Untuk En Huby aku buat cenggini aje.

Tersalah bekas dengan Nurqaseh.
Aku baru berjinak dalam hasil bento ni, jadi kalau ada salah dan tersilap resepi mohon ampun sepuluh jari tangan yer.

No comments:

Post a Comment